kovo 02, 2009

20 diena: I AMsterdam, WE WEREsterdam

Nors Špokas ir ne itin kaip jautėsi, bei mažumėlę karščiavo jo kontūzinti tėvai nutarė, kad nedidelė iškyla savaitgaliui tikrai nepakenktų. Skubu patikinti, kad kelionės metu Mažiausio temperatūra susitvarkė ir tik nosytė nesiliovė leidosi žaliuosius draugus. O keliauti mes išsiruošėm į Amsterdamą. Kelionė ne itin ilga tik 2 1/2 valandos mašina arba ilgesnis nusnaudimas Špoko laiku. Kelionė buvo jungtinė, tad kartu su mumis Olandiją pažintį važiavo gražioji L šeimynėlė (visi 6). Išvykome šeštadienį artėjant vidudieniui ir turėjome susidelioję šiokį tokį planą. Apsistojome miesto centre, ten iškrovėme lagaminus ir vaikučius, ir tuomet vyrukai turėjo racionalizuoti parkavimosi išlaidas. Amsterdame parkavimas itin brangus, bet olandai nebūtų olandais, yra pasiūlytas taupus sprendimas. Jei su automobiliu pavažiuoji 5 km už miesto centro ten rasi P+R(park and ride) sistemą. Pastatęs automobilį šioje aikštelėje už 24 valandas moki 6 EUR, o į tą kainą taip pat įeina ir viešojo transporto bilietas iš aikštelės į centrą ir atgal. Tad nuvežėme automobilius į parkavimą ir greitute į muziejų.
Labai norėjome aplankyti Van Gogh muziejų ir ten esančią parodą skirtą jo žymiems darbams atspindintiems nakties vaizdus. Labai pasiteisino mintis nusipirkti bilietus internetu. Pamačius gyvate išsidriekusią eilę jaučiausi pakylėtas galėdamas pamojuoti internetiniu bilietu ir praeiti be jokio lūkuriavimo. Paroda puiki, muziejus labai teisingas. Ir Mažiesiems nuo 3 iki 7 buvo įdomu, nes jie galėjo dalyvauti lobio ieškojimo žaidime, tad visi buvo užsiėmę, kas menu gerėjosi, kas lobio ieškojo, kas pūtė į akį, o kas ant rankyčių giesmes giedojo (Špokas). Apžiūrėjus muziejų grįžome link viešbučio, pakeliui radę maistelio ir sau ir mažiesiems. Auksinės arkos (McDonalds) vaikučiams dovanojo šiek tiek maistelio ir žaisliukus kuriais jie labai džiaugėsi. o suaugę pasitenkino siuo bei to is netoliese buvosios valgyklos. Vėliau sugužėjome į viešbutį, o tada nutarėme pasidžiaugti čia esančia sauna. Pasedėti ir paprakaituoti buvo gera, nors ir mažutė ta sauna. Galiausiai jaunieji likę su mamomis bandė migdytis, o Tėvai išėjo alaus ieškoti :)
Amsterdamo centras šeštadienio vakare kunkuliuote kunkuliavo, stovintis marihuanos kvapas ir linksmas jaunimėlis. Parduotuvės teko kiek paieškot, gerai, kad labai padėjo šauni mergina, maniusi, kad mes su Gabriumi ieškom kur čia susipūtus kanapių, siūlė pirmą dozelę "on the house", mes ją patikinom, kad esame padorūs piliečiai ir tik ieškom kur čia nusipirkti alučio. Grįžę į viešbutį pasidžiaugėme vakaro diskusijų programa prie alaus ir čipsų.
Taip atėjo ir rytas. Papusryčiavome ir išėjome į ištuštėjusio miesto gatves. Tylus, sekmadieninis, kanalais apraizgytas Amsterdmas yra itin žavus. L šeimyna nužingsniavo į vaikų pramogą, Nemo - mokslo pažintinis centras, kur vaikai gali pažinti gamtos dėsnius ir rankomis paliestį mokslą. Atsiliepimai buvo puikūs. O mes su Špoku nukulniavom į Plakatų parodą, kur buvo demonstruojami skirtingų visuomeninių judėjimų nuo 1965 metų plakatai - prieš karą Vietname, prieš atominį ginklą, už lygias galimybes ir t.t. Parodoje plakatai buvo suderinti su video medžiaga ir aplinkui link kabyklose buvo prikabinėta tam laikmečiui būdingo garderobo. Visai smagu. Po visų pramogų mūsų šeimos susitiko, užkando ir pajudėjo atgal į Briuselį.
Savaitgalis buvo intensyvus ir gal to poilsio ne krūvomis, bet buvo daug pozityvių įspūdžių, gerų emocijų, o svarbiausia man visada labai gera girdėti kvatojantį Špoką kuomet jį kalbina mažieji bendrakeleiviai.
Puikus portalas planuoti savaitgalį Amsterdame - www.iamsterdam.com

Austėja Landsbergienė rašė...

Savaitgalis iš tiesų buvo nuostabus...aš vis dar dėliojuosi krūvas įspūdžių! Ačiū jūsų šauniai kompanijai už viską;)

RV rašė...

Su jumis visada labai smagu, tad manau bus daugiau! :)